Rubriek: Boeken

Boekrecensies en info over spirituele boeken

7 gouden inzichten voor innerlijk geluk – een boekrecensie

Hanneke van Gompel (1964) is (management)coach en auteur. Na een carriere in het bedrijfsleven, heeft zij sinds 2001 haar eigen praktijk. Ze begeleidt professionals en leidinggevenden uit diverse organisaties op weg naar authenticiteit. Daarnaast geeft ze lezingen en workshops over haar eigen leven en inzichten. Zo schreef ze de reeks Van denken naar voelen en geeft

Lees verder...

Genomineerden Beste Spirituele Boek 2015 bekend

Tijdens De Maand van de Spiritualiteit staan 25 Spirituele Toptitels extra in de schijnwerpers. Deze selectie presenteert het beste op het gebied van het spirituele boek dat 2015 te bieden heeft. Een comité van boekverkopers en mediapartners Trouw en Zin selecteert uit deze 25 Toptitels vijf titels waarop het publiek van 9 januari t/m 6 februari kan

Lees verder...

Good food: word in 1 maand de beste versie van jezelf

Good food van Laurianne Ruhé is alweer een nieuw kookboek over gezonde voeding. Voeding die energie geeft, stralend, slank en blij maakt. Kortom: geen vulling maar voeding. Voeding waar je lichaam blij mee is. Een recensie. Frisdrank, junkfood, E-nummers. De hedendaagse gemiddelde westerse mens eet ongezond. Labaratoriumeten, wordt dan in Good food genoemd. En dat blijft

Lees verder...

Yogi Power: ken je goeroes

Yogi Power is het nieuwste boek van Tijn Touber. Een intiem boek met een persoonlijk verhaal. Over een muzikant die besloot yogi te worden. Maar vooral over de bijzondere goeroes die hij ontmoette tijdens zijn zoektocht naar verlichting. Een recensie van Yogi Power. Yogi Power lag al een tijd in mijn stapel te recenseren boeken.

Lees verder...

Unieke work-out voor jong en oud: Top Fit!

Top fit? Auteur Dick de Ruiter houdt zich al sinds de jaren zeventig bezig met yoga, ontspanningstechnieken, voeding en alternatieve gezondheid. In de jaren tachtig creëerde hij op vraag van leerlingen een serie geluidsopnamen met begeleide ontspanning en visualisatie in combinatie met speciaal ontwikkelde klank en muziek: de Oasis CD’s (nu 22 titels). Ook schreef hij het

Lees verder...

Hormoongeheim: breng je hormonen in balans

Het balanceren van je hormonen vormt de sleutel tot een gezond, lang en gelukkig leven. Dat is de gedachte achter het nieuwe boek Hormoongeheim. Voedings- en lifestylecoach Crispijn Hartzema legt hierin uit hoe je dat bereikt. Hij is ervan overtuigd dat moeiteloos afvallen, natuurlijke schoonheid en een stabiele cyclus voor iedereen is weggelegd. Een recensie.

Lees verder...

De oerspronkelijke keuken: paleo- of oerdieet

De oerspronkelijke keuken is een nieuw kookboek van Yvonne van Stigt. Met recepten van onder andere tv-kok Lisette Rovers. Een nieuwe loot aan de boom van boeken over het paleo- of oerdieet. Een recensie. Opvallend genoeg verschijnen er deze maand meerdere boeken over dit onderwerp. Het paleo- of oerdieet is duidelijk in opkomst. Terecht naar

Lees verder...

Bewustworden: de ontwikkeling van de mens

Bewustworden: de ontwikkeling van de mens van Huub Klinkenberg. Wij lazen deze titel en schreven een recensie. Onze conclusie? Aanrader! Het spirituele gedachtegoed is redelijk versnipperd. Het ene boek gaat over chakra’s, het andere boek over leven na de dood. Er zijn weinig auteurs die een min of meer compleet spiritueel wereldbeeld handzaam weten samen te

Lees verder...

Quantum Entrainment®: spontane genezing

Healing oftewel genezen door energie. Het blijft een magisch idee. Het lijkt wel of er tegenwoordig steeds meer nieuwe healingvormen ontstaan. Quantum Entrainment van dr. Frank Kinslow is er een van. Het concept? Wie in een staat van zuiver bewustzijn verkeert, kan zelfhelende krachten activeren. ‘Een verbluffend eenvoudige op natuurwetten gebaseerde methode die iedereen kan

Lees verder...

Kleurboek voor volwassenen

Een rustgevend momentje voor jezelf nodig? Ga kleuren vanwege het meditatieve aspect. Wij kregen Het enige echte kleurboek voor volwassenen voor op reis in handen. Een review. Een kleurplaat kleuren is alleen iets voor kinderen? Mis! De nieuwe hype is kleurboeken voor volwassenen. Waarom? Omdat het leuk is én een prima manier om te ontstressen.

Lees verder...

Spectaculaire aanbieding spirituele e-Books

Lees jij al digitaal? En heb je behoefte aan zingeving en spirituele ontwikkeling? Deze zomer krijg je exclusief bij Boeken.com 2 + 1 spirituele e-Books gratis! Dus 3 halen, 2 betalen. Met een keuze uit meer dan 70 titels. Van meditatie tot hoogsensitiviteit, van spirituele geneeskunde tot seksualiteit: de keuze is overweldigend. Er zitten titels

Lees verder...

Handboek voor verlichte seks

Spirituele groei door seks. Het blijft een fascinerend concept. Handboek voor verlichte seks van David Deida onthult het geheim van spiritueel en seksueel ontwaken: verlichting en goddelijke seks zijn hetzelfde. Een korte recensie. Spirituele seks is de laatste tijd een hot item. ☺ Na alle ophef over het vallei-orgasme van Marleen Janssen zie ik meer en

Lees verder...

e-Books William Bloom met 50% korting

William Bloom is een bijzonder spiritueel leraar uit Engeland. Al meer dan dertig jaar helpt hij mensen om zich spiritueel te ontwikkelen en tot beter begrip te komen van het leven en zichzelf. Hij schrijft in heldere en eenvoudige taal. Zo weet hij ingewikkelde spirituele concepten tot de essentie terug te brengen. Tijdelijk maak je

Lees verder...

3 Ultieme spirituele leestips voor de meivakantie

De meivakantie komt eraan! Tijd voor ontspanning én verdieping. Hoe? Simpel: lees een spiritueel boek. Deze boeken zijn onlangs verschenen en echte mustreads. [Copyright foto: Pixabay] Boeddha aan de bar Lodro Rinzler is jong, hip & happening. Speciaal voor zijn generatiegenoten schreef hij Boeddha aan de bar, levensgids voor de nieuwe generatie. Meditatie, relaxed leren

Lees verder...

Ontspannen bevallen met hypnose?

Barbara Corsetto – vrouw van Paul Römer – schreef Ontspannen bevallen met hypnose. Over hoe je controle neemt over je pijn. Een boek dat me opviel in de boekhandel omdat ik ooit een paar therapeutische sessies bij haar heb gevolgd. Let op: dit is géén blog over hoe fijn en geweldig bevallen is. Wel over

Lees verder...