Oefening 13: Dromen vastleggen 1

De afgelopen drie oefeningen waren bedoeld om het droomgeheugen te trainen. De komende oefeningen horen nog steeds bij de droomtraining, maar zijn bedoeld om het vastleggen van dromen te trainen.
De eerste oefening in deze reeks:

Voordat je gaat slapen neem je je voor om zo bewust mogelijk wakker te worden.
Probeer de overgangstijd tussen slapen en waken werkelijk mee te maken. als je wakker wordt, vóór de wekker afgaat, blijf dan precies in die positie liggen en observeer hoe slapen in waken overgaat. voel je lichaam ontwaken. Waar zitten de spanningen, hoe voelt je hoofd, je adem, enzovoort?
Doe dit een week lang elke dag 4n neem je voor beslist geen enkele droom te onthouden. Deze oefening gaat alleen om het waarnemen van het wakker worden.

(Overgenomen en enigzins bewerkt uit het boek ‘Kleine droomcursus’, uitgeverij Lemniscaat, ISBN 90 6069 634 4)

Lees ook:Oefening 2: Ademhaling
Lees ook:Oefening 14: Dromen vastleggen 2
Lees ook:Oefening 10: Droomgeheugen trainen 1
Lees ook:Vandaag geen oefening
Lees ook:Oefening 12: Droomgeheugen trainen 3

1 Reacties // Reageer

One thought on “Oefening 13: Dromen vastleggen 1

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>