Mindful eten: gezonder en goed voor de lijn

Mindful eten is gezonder voor de mens en goed voor de lijn. Natuurlijk wisten we dat al, maar hoe doe je dat? Maak echt tijd vrij voor je maaltijden en richt je volledige aandacht op wat je eet. Je zult hierdoor meer genieten van je eten en sneller verzadigd, waardoor je met minder tevreden bent en minder geneigd bent te snacken.

Wees ook mindful over waarom je eigenlijk eet. Zijn er onverwerkte of negatieve emoties waarvan je afleiding zoekt? Verveel je je? Of is het misschien een gewoonte? Vaak zijn dit juist de dingen die snel afvallen verhinderen, bijvoorbeeld het chocolade-ijs om jezelf te troosten, een zak chips wegwerken tijdens een film. Wees je bewust van je redenen en pak de oorzaak aan.

Meer afvaltips vind je op Spiritueelmagazine.nl.

Eet jij mindful?

Lees ook:Vegetarisch eten en spiritualiteit
Lees ook:Mindful afvallen: de oplossing?
Lees ook:Ga stress te lijf met mahasati meditatie
Lees ook:Aandacht voor aandacht
Lees ook:Bewust leven

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>